merokok membahayakan ..ohh NO !!~

  SAY NO !!

opSSS .... kite nie pelikkan .. ape masalah nye dgn rokok dgn orang nie ..eee xpaham la .. baek wanita baek lelaki ... kenapa mesti muncul pada diri uh dgn rokok ek ?? ape salahnye duit yang kowang beli rokok uh ...kowang simpan beli kereta ,rumah , g umrah ke .wow besh uh ...
nie x ..is ishhh 


Sebanyak 29 sebab-musabab merokok telah dikemukakan kepada remaja yang merokok,seperti yang ditunjukkan dalam Jadua12 sebelum ini. Jika diamati 10 sebab utama, makamarkat(rank) bagi sebab utama yang mendorong remaja untuk merokok adalah sepertiscnarai berikut. Petunjuk utama bagi pemarkatan ialah skor min yang diberikan dalamkurungan mengikut susunan menurun.
Merokok untuk menghilangkan kebosanan (2.98)
Merokok untuk menghilangkan kesepian dan kebosanan (2.76)
Merokok meredakan tekanan (stress) (2.69)
Rokok mudah diperolehi atau dibeli (2.65)
Merokok adalah menyeronokkan (2.64)
Merokok ialah kelakuan yang lumrah dalam masyarakat (2.56)
Merokok untuk berjaga hingga lewat malam (2.48)
Dipengaruhi oleh rakan-rakan (2.47)
Ramai orang dalam komuniti merokok (2.45)
Untuk mendapatkan nikmat merokok (2.45)
buat masa nie aku dapat tafsirkan la .dgr dri mulut orang2 kaki merokok ..termasuk la encik aku ..ishh bila la laki aku nie nk bhnti smoke ... kadang aku pelik nape dad aku blh xsmoke ..tgok aman sejahtera je bdn dye ..setakat aku nmpk la ...nak tahu x erin ade la selidik2 bawu2 nie ..erin dpt ulaskan setakat bape je ...

alasan yang paling nyirap aku dengar ... pelik2...

~ Merokok untuk menghilangkan kebosanan 

~Merokok untuk menghilangkan kesepian 

~ Merokok meredakan tekanan (stress) 

~ Rokok mudah diperolehi atau dibeli 

~ Merokok adalah menyeronokkan

~ Merokok ialah kelakuan yang lumrah dalam masyarakat 

~ Merokok untuk berjaga hingga lewat malam 

~ Dipengaruhi oleh rakan-rakan 

 ~ Ramai orang dalam komuniti merokok 

~ Untuk mendapatkan nikmat merokok 

~ dapat satu kepuasan bila bau rokok ...

~merokok juga untuk menghalang dri kejantanan ...
*eeyukkk nie geli aku dgr .* bodoh je ..

"Lelaki selalu dicabar untuk start smoking but perempuan selalu tercabar tengok lelaki smoking"
betul ke ?? tye la diri sndri

cube aku isap rokok .. uhhhh marah woo laki aku...


kowang nak x tengok anak2 kowang dh besar ikut jejak langkah kowang ??
malu xpada yang lelaki .... xterasa ke kalau anak ko tye ..papa..ayah ..abah ..ape yang kat mulut uh ??
ape kowang nak jawab ?? ubat ke ... ahahaHAha ..mesti la x kan .. so ape lagi ?bawak2 la kod berhenti ..bnda nie ikut kata hati uh memang ..tapi aku jenis pantang ade orang merokok dpn aku ..rasa mcm xhormat aku kod... kalau aku nie nk hempuk je ..tapi pk kan ... lantakla  ...yang mati kaw... tapi2 ...orang yang merokok dgn orang yang menghidu lg cepat mati sape??? orang yang menghidu auw !! sbb asap dye ..ishh bikin semput ..lelah la ...lg tyme pmpuan mengandung .. oh mak ..menjejaskan pemakanan ..semua la...anak dlm perut uh lagi .. eeee mmberontak aku la .. weyh bhai berubah la ko !! kakakaka..


ni lagi .. perempuan uh isap .. oh mak ... ai ... aku elakan la ... nk ikutkan tension ..hurmm aku kenapa x isap ..padahal aku lagi byk tekanan .. eleyh alasan bodoh kod ilang kan tension la ..eee geli matttt aku dgr ...ok alasan laen ..sebab kite nie byk berpikir .. ape alasan ?? kalau mcm uh aku kena isap la ... sbb aku byk berpikir juga ..boleh gitu ... ? ehh aku nie kije nan pengurusan pejabat besar ..xde pon isap .. daddy aku lg bos besar xde pon isap .. eee lagi bangang nye jawapan ... eeeeee!!!!! 


eeeee amik kaw sakit seyh dapat tgok pic mcm nie ..eyukk :P

kenapa perlu amik masa lama untuk berubah ??

1. Dikelilingi dengan smoker. Tak kiralah family, kawan or sesiapa sahaja.
     Kalau free area je mesti ada smoker kan? Macam manalah nak berhenti.

2. Mind set diri sendiri still tak strong. Masih confuse =.=
3. Masih ada orang sekelilingi yang sebut perkataan 'rokok'. sensitif tau.
4. Takut demam. Haha * mcm uh amik dadah je terus dooe...

5. Rasa tak perfect sehari tu tanpa rokok. Asyik teringat je. Macam kurang 1 activity dalam sehari tu.

6. Merata-rata still ada jual rokok lagi. Tak sedap mata memandang or terpandang.




so katakan xnk pada merokok ok !! xkan nak tggu batuk berdarah ..pankreas koe rosak ..jantung bocor ..mandul ?? nak ke mati pucuk ?? ohh mak lari cri laki len aku .... bawu kowang nak behenti .. ohhh makkkaii ... yang perempuan pula ...xnak anak ke ??nak ke anak kaw cacat ??
so amik la langkah nie slow2.... behenti k ...
kowang think +ve ok .. yaaa kowang mampu .amin ....
jangan bazir2 duit dgn rokok ....

pk je care2 nie ....
taraaaaaaaaaaaaa

^_^

1. Rokok mahallah sekarang. RM10 sekotak. baek simpan2 ..untuk 1 hari  hbis bape kotak ..
*baek simpan bawak makn ke,shopping ke ..*

2. Ada kawan terdekat yang kena sakit radang paru-paru sebab smoking.

3. RM200++ duit mesti habis kan ??? untuk sebulan ke ?? eee bazir

4. ramai kawan aku berubah atas nasihat aku ..kowang bile lagi ? SEKARANG LA !!!

5. Takut demam terkujat ke? Biar demam dulu. Jangan sakit lagi teruk akan datang :)

6. saya  nak anaklah! Smoking boleh jadi mandul. tak suka tak suka..

7. xnak mati sebab rokok .biar mati sebab laen ..jgn ROKOK N DADAH ..

8. kalau berhenti orang bangge dgn kite ..so ?

9. boleh hidup aman ..fikiran xserabut.....

10 . sihat dari segi fizikal ,mental n rohani <3


0 000 orang doakan erin pregnant: