cinta suci idaman aku


assalamualaikum ....... 
jawab pat   =)

kali nie entri memang cukup bermakna pada aku ... bile difikir2 kan .. akan ade kene mengena dgn aku ... mari kite stoly moly k .... i like ADAMAYA ....


setahu aku .. orang bulan nie ..demam NUR KASIH ... nak nak kat FACEBOOK ... bape ramai tah yang dh show kat minat dye pada nur kasih .. so far aku mmg dpt tahu filem NUR KASIH nie memang BESHHH ....cite nie kesinambungan drama tv3 ...  tapi aku laen .. demam ADAMAYA .. ehhehe .. besh n terbaek bg aku filem nie ... kasih dye memang cukup terindah ...

Adamaya merupakan drama terbaru di slot Akasia TV3 yang telah mengantikan drama hebat Na-O-Mei . Drama Adamaya ini bersiaran pada 6 April 2010 pada jam 6.30 petang, setiap hari Isnin hingga Khamis.... memang aku xpernah miss tengok movie nie ... sedih plus geram plus suke ....
Drama Adamaya merupakan drama adaptasi daripada filem keluaran MIG iaitu ‘I’m Not Single yang dilakonkan oleh Farid Kamil dan Lisa Surihani, dimana filem tersebut merupakan filem cinta komedi yang hangat ketika dulu.
Kini Adamaya telah diadaptasi mengikut acuan yang dikehendaki dan sesuai dengan selera masyarakat di Malaysia. Drama Adamaya masih meletakan Lisa Surihani sebagai pelakon utama dan beliau juga adalah pelakon asal dari filem’I’m Not Single‘.



Antara pelakon yang terlibat dalam menjayakan drama bersiri 23 episode (daripada sumber) adalah, 
Lisa Surihani , Hussein Ruffedge, Mia Sara Nasuha , Diana Amir , Puteri Mardiana , Faizal Yusuf , Hafizuddin dan Mustapha Kamal.....



sinopsis cerita ini...


Perkahwinan adalah suatu ikatan suci manakala cinta sejati menuntut pengorbanan. Begitulah yang terjadi terhadap Adam, 24 tahun (Hussein) dan Maya, 21 tahun (Lisa Surihani). Adam kelulusan undang-undang tetapi lebih cenderung kepada fotografi. Maya merupakan pelajar universiti tahun kedua dalam bidang insuran. Ibu bapanya mengambil keputusan mencarikan suami yang dapat menjaganya kerana mereka terpaksa bekerja di luar negara selama lima tahun. Adam ialah pilihan terbaik kerana ibu bapa mereka bersahabat baik.


Adam menurut kehendak ibu bapanya kerana tidak mahu menghampakan mereka. Maya pada mulanya membantah kerana mempunyai kekasih hati, Dani (Faizal Yusup) tetapi selepas dipujuk oleh ibu bapanya, dengan alasan yang kukuh, dia akhirnya bersetuju. Walaupun tiada perasaan cinta, Adam sebagai suami telah bertindak bijak untuk mencari titik persamaan yang menyatukan mereka.


Mereka mula bercinta dan dikurniakan seorang anak. Selepas lima tahun, percintaan mereka menghadapi dugaan tatkala Maya digoda kembali oleh Dani. Adam mula berjauhan dengan Maya untuk mengejar impiannya dan ini membuatkan mereka sering bergaduh. Adakah Maya akan menyedari tiada cinta yang lebih tulus selain dari cinta suaminya?
Adam menurut kehendak ibubapanya kerana tidak mahu menghampakan mereka. Maya pada mulanya membantah kerana telah mempunyai kekasih hati, Dani (Faizal Yusup) tetapi setelah dipujuk oleh ibubapanya, dengan alasan yang kukuh, dia akhirnya bersetuju..
Walaupun tiada perasaan cinta, Adam sebagai suami telah bertindak bijak untuk mencari titik persamaan yang menyatukan mereka. Mereka mula bercinta dan dikurniakan seorang anak. Selepas lima tahun, percintaan mereka menghadapi dugaan tatkala Maya digoda kembali oleh Dani. Adam mula berjauhan dengan Maya untuk mengejar impiannya dan ini membuatkan mereka sering bergaduh.
Adakah Maya akan menyedari tiada cinta yang lebih tulus selain dari cinta suaminya?
Adamaya mengisahkan perkahwinan di usia muda, di mana memerlukan komitmen yang tinggi dan tanggungjawab serta persefahaman sesama pasangan.

jom aku create kan gmbr2 mengikut step2 mereka bercinte ...
shuke2 :)



first :: adam sambut ulangtahun perkhahwinan mereka tanpa diketahui oleh MAYA ... sungguh terharu MAYA sehingga MAYA jatuh hati pada suaminya ...



second :: time tgok movie di rumah ... jadi auw .. masa nie la cinta mereka mula berputik ...wow !!



third :: bahagia sudah ... mnunggu detik melahirkan ... shopping baju beby ..



fourth :: dapat sudahhh .....mia sara ...



fifth :: suke time nie ...




sixth :: time nie adam nk g shoot di mana tah lupe sudah ... ade kursus fotografi ....






babak nie paling besh !!!!

Suka sangat time nie , Adam menulis puisi untuk Maya, jom layan puisi Adam nie yea…sungguh indah..ohhh!!

jika diukur cinta dan kasih adam kepada maya tak terukur
lebih dalam dari 7 lautan
lebih bnyk dari butiran pasir
lebih tinggi dari gunung yang tiada kemuncak
rindu yang ada dalam hati adam terhadap maya
rindu yang sentiasa merah
dapat mencairkan ketulan ais di lautan
rindu itu anugerah
cinta itu pengorbanan
kasih
 adam kepada maya memang tiada penghujung
maya cuma satu
jika mereka berpisah itu satu mala petaka kepada cinta agung ini






CINTA SAYA KASIH IZAMERIN .... SELAMANYA BERSATU

Kalau kowang perhatikan semula cerita or sinopsis cerita nie ... semua ade kene mengena dgn aku n izam ... izam seorang fotographer n aku pula seorang bisness woman .... sibuk mengurus business family ... yang encik sayang sy pula sibuk dgn fotographer nye ... haisyh !

to sygkuh....

my lovly syg...
actually sorry taw syg...
yelew..
kite byk harungi suke duka ... harap kite kekal k ...
 erm..
sorry k..

syg..........windonye ngan u syg...
windo sgt22222 !!!!!!!!!!!!!!
baby xsggup kehilangan b ....
siyes b x sggup ...
 windoo sygkuh cgt2..

erm...
sygkuh...
windo..
nk syg..nk sumew2 syg :P..
aahaks..
pape pown thx eh sygkuh coz syg sayangi n cintai saya sepenuh hati...
nice n sweet..

LOVE U EVERLASTING MY HUBBY !!!!!!!!!


0 000 orang doakan erin pregnant: