why wedding cost so much ?

hye readers :)

jom kite kongsi ape yang aku selidik melalui bekas bride ... huhu ...x nafikan setiap bakal pengantin or mantan pengantin mesti menghabiskan duit berpuluh ribu .. x gitu .. yaaaa sekali seumur hidup kan .. so pasti mahukan yang terbaek n terbest :)

Pasangan perkahwinan sentiasa ditanya mengapa perkara kos begitu banyak mereka berhubung dengan pengalaman perkahwinan. Kebenaran perkara itu, bagi sebahagian besar, orang ramai tidak keluar untuk menipu poket pasangan perkahwinan. Apa yang mereka lakukan, bagaimanapun, adalah membuat hidup. Ketiga-tiga terbesar perbelanjaan pasangan yang paling dikahwinkan cincin perkahwinan, gaun pengantin, dan penerimaan. Terdapat banyak perbelanjaan lain, tetapi mereka pucat dalam perbandingan ini kebanyakan masa. 

Mari kita lihat perkara di ketiga-tiga.

Apabila ia datang kepada cincin perkahwinan, ada yang murah dan ada mahal, tidak ada di antara mereka, seberapa banyak yang seseorang akan cuba untuk membawa anda untuk percaya. Sekurang-kurangnya untuk cincin wanita. Cincin perkahwinan kebanyakan wanita bermula dari $ 1,000, yang tidak murah di dalam fikiran orang lain. Namun, kita lihat pada cincin pada harga itu dan anda tidak melihat banyak. Harga purata bagi cincin wanita adalah antara $ 3,500 dan $ 4,500; yang dapat memberi angka yang mengejutkan, yang bermaksud cincin pada akhir kos yang lebih tinggi yang hampir sama, jika tidak lebih daripada sebuah kereta kecil. Oleh kerana cincin perkahwinan telah menjadi simbol status daripada perwakilan komitmen antara satu sama lain beberapa, ia sukar untuk membayangkan bahawa harga cincin akan turun bila-bila masa tidak lama lagi.

Mari kita lihat pada pakaian perkahwinan. Gaun pengantin purata kos lebih daripada $ 1,000 itu sendiri. Dan ini adalah sesuatu bahawa pengantin perempuan hanya akan memakai sekali dalam hidupnya, kemudian simpan di dalam kotak dan mungkin tidak pernah melihat pada sekali lagi. Gaun pengantin adalah satu lagi perkara simbolik yang sepatutnya untuk menyerlahkan pengantin perempuan, dan walaupun beberapa majlis perkahwinan yang hanya 10 minit yang lepas, pengantin perempuan berasa bahawa jika ia tidak kelihatan benar-benar terkumpul pada hari itu mereka hancur. Pakaian perkahwinan adalah salah satu kawasan di mana pengantin perempuan sebenarnya mempunyai banyak pilihan. Yang benar adalah bahawa terdapat banyak diskaun perkahwinan pereka pakaian mereka boleh membeli yang mungkin datang dari kurang bahawa $ 300, dan dengan sedikit kerja akan kelihatan baru dan menarik dan tiada siapa akan tahu perbezaannya. Dalam ekonomi hari ini, lebih pengantin cari ke arah itu, tetapi masih ada banyak pengantin sanggup untuk keluar uang $ 4.500 untuk penciptaan terkini ..

Perkara yang akhir untuk melihat penerimaan. Kos purata penerimaan adalah sekitar $ 11.000; bahawa amaun dolar yang menakjubkan, dan ada beberapa perkara yang dapat menandingi kepadanya. Majlis termasuk makanan, kek, muzik, dan mungkin gambar-gambar. Mereka termasuk hiasan, kadang-kadang kakitangan, dan bersih. Sekali lagi, di sini, kawasan di mana banyak kos yang boleh disimpan dengan pemikiran sebelumnya beberapa. Adakah anda perlu duduk makan? Adakah anda perlukan kain daripada kertas di atas meja-meja? Adakah anda memerlukan kek 7-peringkat? Melontar cincin perkahwinan, yang tidak dipertimbangkan apabila kaji selidik diambil untuk berapa banyak kos perkahwinan purata, terdapat potensi yang besar bagi pasangan perkahwinan untuk menyelamatkan banyak wang ke atas apa yang mereka tidak mungkin perlu. Jika mereka masih mahu mereka, mereka boleh mencari kawasan lain untuk mengurangkan perbelanjaan. Mempunyai perkahwinan yang besar, tetapi tidak meletakkan diri anda ke dalam hutang anda mungkin tidak sampai untuk satu hari yang menyeronokkan.

selamat menjimat ahhaha :)

0 000 orang doakan erin pregnant: