ayam masak BlackPeper







Arini cuti & kami xmau kuar . Lagipon kite kena la jaga selera n perut suami kite ..huhuu..nama pon makan gaji kan so xde lah mewah kemain. Cukup2 je pas dah tolak macam2..Lagipon skang ni kalau makan luar pun bile teringin makan bnda yg x mampu masak , okeh,berbalik kepada tajuk asal..hahaa..oleh kerana takmo kuar tidak beerti bersenang lenang. Ada perut yang perlu dijaga..hehee... ;p

Jadi, aku pon memasak la lauk ayam masak lada hitam nie. Masak pon dah pukul taraa nampak sedap tak?







Bahan-bahan (5 orang)
5 ketul ayam
6 ulas bawang merah – ditumbuk
2 ulas bawang putih – ditumbuk
1 inci halia – dihiris
1 sudu kecil lada hitam
2 sudu besar sos tiram
4 sudu besar kicap manis
1/2 cawan air
1 sudu kecil tepung jagung (dibancuh dengan sedikit air)
Garam dan gula
Minyak masak untuk menumis
kalau erin ayam x payah perap2 ...sama je rencah n resepi nye kalau x perap ..janji basic tu ade :)

cara cara untuk kite menyediakan nye ....
  1. Tumis bawang merah, bawang putih, halia dan lada hitam sehingga naik bau.
  2. Masukkan sos tiram, kicap manis dan air. Kacau hingga sekata. Kemudian masukkan air bancuhan tepung jagung.
  3. Masukkan ayam dan gaul hingga sekata.
  4. Masukkan garam dan gula secukup rasa.
  5. Siap untuk dihidangkan.






6 000 orang doakan erin pregnant:

~misshuny~ said... [Reply]

wah..bleh cuba nie..thanks erin..=)

izaFiza said... [Reply]

wah.simple.boleh try neh.heee..

Prettywrite said... [Reply]

nampak sedap..:)

Cik Ain said... [Reply]

nampak sedap nie. boleh try. thanx. :)

mama aryan said... [Reply]

salam...wah nampak sedap tu

man said... [Reply]

nampak sedap.. boleh cuba nanti.