cinta HAti



Agak lama aku tak berkongsi cerita aku dalam blog ni. Haiiihhhh...masalah kemalasan aku yang tak menjamin, sebab tu aku menghilangkan diri sekejap. huhu. Aku rasa, dalam blog aku nih, memang banyak aku pernah cerita pasal kawen kawen je. sekarang aku nak cter kucing kucing pelak Yelaahhh..aku memang pencinta kucing yang tegar. 


Aku nie jenis penggemar kucing yang suka memilih. maksudnya aku nie x suke kucing2 biasa .. kalau dapat kucing kampung atau kucing kampung aku agak takut sikt ... adekalanya sampai kedai makan kan bersepah kucing2 tu aku akn letak kaki atas kusi..aku risau dia lompat ahhaha penakutkan aku nie






Actually dah banyak persian kitorang..belum citer rumah family aku lagi... rumah 3 tingkat mummy aku sediakan untuk kucing kesayangan mereka .. dak adik aka niny nih agak ganster sikit yer.walaupun girl tapi hati mcm boboi ... 
 Bila terkurung dalam rumah tingkat dia tuh, automatic korang akan rasa macam
" alololololololo comellnyee.."
mula la buat muka kesian mintak lepas .. bile lepaskan mcm lipas kudung ..nak kejar susah.
Comel yewww? Dalam sangkar memanglah nampak manja adik niny ni, perwatakan dia macam hipokrit sikit bila duduk dalam sangkar dia. Malu-malu kucing je nampak. Tapi, sekali dia dah keluar dari kepompong dia, terserlah mcm kejantanan.huhu.






Masa baru beli adik niny ni, dia nih dijaga rapi sangat2 oleh petshop tu. adik niny nih senang nak dijaga, sebab masa beli pon, dia memang dah biasa berak dalam pasir khas untuk kucing . Dekat situ, takdelah nak menyusahkan kitorang nak ajar dia berak di tempat yang sepatutnya. Kalau tak, mesti nak berak kat carpet lah, sofa lah, alas kaki lah. Pandai pulak tuh carik tempat yang selesa-selesa. huhu. asal nak terpeot je lari menju ke sangkar dia ...

moment yang paling aku suke .. bile dengar engine kereta aku smpai .. dia akan duduk minta kesian dekat depan sliding door .. alaahhaii anak mummy mcm nak yom2 je dia .. pandai dia ...
mula la aku nak rindu dia ..sebab sejak aku pindah melaka nie mmg xde masa nak jaga dia .. so aku letak dia dekat rumah mummy n dad .. dad rajen layan dia .. :)


aku ingat balik nie nak hantar dia suntikan bulu n vitamin la .. makin lesu aku tengok dia terkurung je dlm rumah family aku .. mum aku takut nak lepaskan dia ..nati dia keluar rumah takut kena langgar dengan bas yang sentiasa lalu lalang di perkarangan rumah aku .. belakang kan bengkel dad aku.

sekarang misi aku nak cari kucing persian pure punya ...doakan aku dapat yer .. lagi 5 bulan kata owner yang aku nak beli .sebab dia baru lepas mengawan..3 bulan hamil 2 bulan untuk putus susu ,
aku bile dah dapat kucing memang x heran barang lain , sampai orang kata aku sawan kucing..aku nak sangat kucing hidung kemek2 nie .aku nak beli ade 2k lebih ..ya allah kucing kesayangan nabi pun korang jual mahal2 .. aku bela cukup baik korang dah dapat pahala dah ..


kucing di atas kata owner dia baru lepas mengawan ..
nanti da beranak mesti cantkan penyek dia ...
mcm ayam penyet pulak kan ...



doakan akan ade rezeki erin dapat kucing nie yer ..amin ..


12 000 orang doakan erin pregnant:

Azwar Syuhada said... [Reply]

Gila gebu kucing ni!! geram tengok.. :)

Unknown said... [Reply]

comellah erin kucing2 tu...

:: Mrs.SyahNia :: said... [Reply]

wahhhh erin tomey2 nya kucing tu..geram tgk kucing bulu lebat2 ni..

ain ada sekor kucing kat umah tp jenis kg lah..manja bukan kemain..
heee

erin moshimoshi said... [Reply]

azizah : hehhehe mmg comel pun geram tengok

erin moshimoshi said... [Reply]

ain : ain ade jugak ke ..erin penakut sikit kampung ne.. ok x jaga??

:: Mrs.SyahNia :: said... [Reply]

kucing ain tu jantan..memang bela dr kecik lg..senang gak jaga sbb suma makanan dia mkn..paling best makan durian lepastu sibuk p minum air kat lam bilik air..panas agaknya..hahaha

Lee said... [Reply]

Hi Erin, I love your cats, beautiful and cute. Tengok tu they very manjah.
Have fun and keep a song in your heart.
Lee.

Masmira Masri said... [Reply]

comelnya...mya pun suka kucing tp mya kutip2 jer...asal nya sekor skrg da berbelas2 tp kucing kg je lah hehehe..

jemput singgah blog mya yer
www.myaleo.blogspot

erin moshimoshi said... [Reply]

@Uncle Lee

thanks uncle lee ... aah manja n nakalsss ....

hehehe thanks for love this song

erin moshimoshi said... [Reply]

@Masmira Masri

done follow u syggs... wah peminat jugakk yer ...erin penakut kcing kampungsss

Ilyani said... [Reply]

salam sis, sori to say eh...ramai org ckp, kucing ade satu bakteria yg kte membuatkan kte x boleh pregnant...betul or x, wallahuallam...tp byk sy dgr cite cmtu...

erin moshimoshi said... [Reply]

@Nurul Ilyani

sorry to say dear :)
binatang kan kesayangan nabi ,,
kenaa manusia yg giler2 cat lover boleh pregnant .. fasha sanda ok je smpai ke final dia pregnant .. msih dukung kucing lg ... semua kuasa ALLAH .. akk dh lama bg mummy akk jaga . ade nak 5bulan .. tapi xde jugak rezeki kami pregnant