sape TAK NAK mengandung weih ???



kenapa ramai sangat tanya soalan bodoh nie ..
aku merancang ke ?? dh xde soalan lain korang dok tye merncang je ..

lelebih lagi kawan2 aku yang tau kehidupan aku berkaitan ngan kerja...
yang pikir aku sanggup tak nak beranak cepat sebab kerjaya...


dan jugak sedare2 aku...
xkire warge emas atau rakan mude 
yang tak reti sabor nak tambah koleksi cucu,anak buah and segala bagai...
dok pikir aku ni dah tua..biler lagi nak menagndung n beranak pinak...

n pade makcik2 yang dok pikir macam aku ni tak usaha lebih dan subur gamaknye..
dok bandingkan ngan anak sedare die yang lain kawen saing2 aku..
tapi sekarang tengah tunggu mase nak beranak...

dah kawen nak dekat setahun..
tapi tak buncit2 lagi........aku buncit ape ... cume bncit lemak :P

*grrr

ni aku nak bagitau.....

korang pikir aku gile ke nak planning2 anak 1ST
lain la kalau aku ni baru nak cecah 19 tahun kan..
tak yah beranak cepat2...
relaks2 dulu...
ADE sorang pon jadi lar dulu buat mase ni...


lepas tu ko ingat senang ker nak plan2 ni...
senang ker kalau ko cakap ko nak ngandung..
esok luse ko ngandung...mcm bakery pulak kan..
ko cakap tak nak..so..ko tak akan mengandung...


tapi kalau dah setiap kali pon orang dok tanye..
malas juak aku...
ikut hati nak jer aku jawap
"hurmm dah mampu ke nak sara anak2 aku nnti , nak bagi duit raya lebih ker bile rayer nnti ..
huhhh...." hahahhaha
tapi kang mak bapak aku lak dipersalahkan cakap tak reti nak nganjo aku berbudi bahasa...
so aku hanye ley jawap  " belum ade rezki...."

aku pernah cuba...tapi belum diberikan...
aku bukan nak ngandung n beranak sekali ni jer..
kurang2 pon aku nak 3-4 orang...
kalau lebih aku anggap rezeki...


bukan sebab kerja dan kerjaya...
bukan sebab aku dapat naik pangkat atau ape...
bukan sebab mental aku tak bersedia...


aku CUKUP BERSEDIA !!

aku tak nak amik peduLi ape orang lain kata atau pikir...
asaLkan asben aku paham keadaan sekarang ni..
dah cukup memadai... Bukan korang belai anak aku nanti.. 

aga2 korang nak bizi body la kan ...baik korang carik pahale banyak2 dengan doakan tuk aku...
yang penting doa dari semua aku hanye nak yang baik2 sahaja...
selebihnyer..badan aku sendiri yang 'merasai' dan segalanye aku serah pada ALLAH..


11 000 orang doakan erin pregnant:

aisyah kz said... [Reply]

hii..sabar yea dear :)
kite xblh nak tutup mulut org..
ade rezeki, in shaa Allah..Allah bg nanti..
sy pun mengalaminya..even bru 3bln kawen..

Masmira Masri said... [Reply]

haishh xpe lah awk belum rezeki lg bawak sabar yer....sy xsmpai setahun kawin da mengandung tp belum rezeki lg anak sy meninggal dlm kandungan masa dia 7 bln dlm perut...tp sy redha...kita mencuba kita merancang tp Allah tentu kn...kalau awk sedeyh org tanya2 mcm tu lg...awk istighfar byk2 yer...sy ni pantang pun belum habis lg..bygkn sy berpantang tp xde baby...ulang alik pergi kubur bila rindu......doa jer yg terbaik...sy doa kn yg terbaik utk awk...

erin moshimoshi said... [Reply]

@aisyah kz


thanks awak .. mmg betul :)

erin moshimoshi said... [Reply]

@Masmira Masri

cekal n kental hati awak .. moga ade rezeki kite kali nie ye dear..
amin ya rabb

fatinfaqhtee said... [Reply]

erin...ckpla. inshaAllah tak lama lagi ada la rezeki sy. awak doakan ya . cakap sambil bg senyuman manis.
fatin doakan moga murah rezeki erin tuk pregnant secepat mungkin ya. Aamin

nuyul Azhar said... [Reply]

sabar ya..sy pn kwin da dkat sthun lbih..da lalui apa yg erin lalui.. biarlah ap org nk kta.. yang pnting kata usaha & slbihnya twakal. setiap apa yang berlaku ada hikmahnya. :)

erin moshimoshi said... [Reply]

@fatinfaqhtee

thanks fatin

erin moshimoshi said... [Reply]

@nuyul Azhar


sedih kan dear kadang2 .. bile org post pregnant hnya mampu gembire dgn mereka

Anim Daim said... [Reply]

as salam erin
kita serupa
bila baca luahan hati awak nie...
laju jer air mata mengalir...
entah lah erin...diowang x memahami perasaan kita
hanya allah jer yang tahu kan....
paper pow anim doakan arin mengandung juga....

erin moshimoshi said... [Reply]

@Anim Daim

anim ... nangis ke dear... jangan la sedih lalink ... erin nnti sdh ..

thanks anim doakan erin .. aminn

Rinihafzah abdul rahim said... [Reply]

As salam dan salam perkenalan..

Anda mahu HAMIL? Mari cuba Set Kesuburan Shaklee.. Alhamdulilah ramai yang dah berjaya hamil dengan izinNya..

http://rinnran.blogspot.com/2013/06/set-kesuburan-shaklee.html

Jangan putus asa ya..berusaha..berusaha dan terus berusaha ya..In Sha Allah suatu hari nanti Allah akan makbulkan..amin :)