AZAM 2014



salam semua .. lama jugak x post kat laman sesawang nie ...
ape azam korang tahun depan bile menjelang 2014 ?? ... 
azam aku Taknak mintak jet pejuang , Ferarri , Rumah besar , kereta besar...

AZAM AKU TAHUN 2014

aku nak berhijab sepenuhnya ... penghijrahan sepenuhnya ..insyaALLAH ... 
tibe2 hati aku n suami aku terdetik untuk berhijrah ... berhijrah menutup aurat seperti yg diperintahkan oleh ALLAH S.W.T . insyaALLAH 
aku akan cuba hindarkan coretan yg boleh mengguris hati dan seboleh mungkin mengelakkan konflik. Peluang dan ruang yang ada ini, kita abadikan untuk mengekalkan keakraban kita. Sukar untuk bertukar pendapat dengan beribu sahabat sekali gus pada satu masa tetapi ini boleh dilakukan di sini secara percuma. 
Azam aku di tahun baru ini, aku ingin berhijrah kepada mencari rezeki untuk dikongsi. Banyak yang aku ingin lakukan. aku ingin pulangkan dan kongsikan rezeki yang Allah pinjamkan kepada aku . 

aku inginkan keberkatan kehidupan aku dipenuhi dengan ilmu agama .. semoga ia kesempatan untuk kami.
Menjelang usia 24 tahun kini, tiada yang lebih mengindahkan aku kini kecuali dapat mengukir senyuman kepada yang sudah lama tidak tersenyum. Doakan kesihatan erin agar dapat bergerak untuk tujuan ini. kebanggan  bukan penanda pencapaian tetapi kepuasan membantu dengan kelebihan adalah lebih terasa kemanisannya. aku ikhlas untuk berhijrah .. doakan saya n suami ye kawan2 ... saya harap penghijrahan saya nanti dikberkati .. amin ...



Antara Sebab Kenapa Ramai Lebih Fokus Aurat Wanita Berbanding Aurat Lelaki 


1. Islam lebih menekankan aurat perempuan.  


Dalil khusus mengenai perempuan lebih banyak ditekankan dalam Al-Quran dan hadis Nabi berbanding aurat lelaki. Adakah anda ingin menuduh Al-Quran berat sebelah pula? 

Pendapat empat mazhab mengenai aurat wanita juga hampir sama iaitu aurat ketika solat.
Berbeza dengan aurat lelaki, empat mazhab berbeza pendapat. 

Mazhab Syafie dan Hanafi lebih teliti dengan meletakkan dari atas pusat sehingga bawah lutut. 

Manakala Mazhab Hambali dan Maliki menetapkan aurat lelaki hanyalah menutup kemaluan sahaja. Dan ada pelbagai lagi khilaf ulama mengenai aurat lelaki.


2. Aurat wanita lebih susah dijaga berbanding lelaki. 

 
Aurat lelaki cuma dari paras pusat hingga ke bawah lutut. Manakala bagi wanita, auratnya adalah keseluruhan tubuh kecuali muka dan tapak tangan.
Jadi, peratusan wanita yang mendedahkan aurat adalah lebih tinggi. Sedangkan wanita yang bertudung pun belum tentu menutup auratnya dengan sempurna.
Tidak memakai stokin pun sudah dikira tidak menutup aurat. Itu belum menyentuh bab tabarruj. Ini menunjukkan Islam benar-benar ingin menjaga kesucian wanita dan mengangkat martabat mereka.


3. Aurat wanita penyebab ramai lelaki ke neraka. 

 
Daya tarikan wanita sangat hebat kerana mampu menarik golongan ayah, suami, abang, saudara lelaki dan anak-anak lelakinya sebagai teman ke neraka. 


Kaum lelaki terpaksa menanggung dosa wanita yang tidak menutup aurat kerana kegagalan membimbingnya. Jika lelaki tidak menutup aurat, wanita tidak perlu menanggung dosa lelaki. 

Aurat wanita amat dititik beratkan kerana mudah timbul fitnah dan mengundang maksiat. Dengan hanya melihat rambut pun sudah cukup untuk menaikkan syahwat lelaki. 

Mendedahkan diri ke arah lembah penzinaan. Risiko untuk lelaki memuaskan nafsu dengan tangan sendiri juga tinggi.


4. Jarang dapat lihat lelaki buka aurat. Aurat wanita ada di mana-mana. 

 
Pernah lihat lelaki ke pejabat pakai seluar pendek? Pernah tengok lelaki melepak di mall tak pakai baju?

Mungkin ada yang pakai seluar londeh nampak boxer mahupun seluar pendek tayang lutut hitam. Tapi peratusannya kecil. Sedangkan wanita ada yang pakai skirt ke pejabat.

Yang free hair tak payah cakap la kan. Satu-satunya peluang untuk kita melihat aurat lelaki dengan kadar kekerapan yang tinggi ialah ketika aktiviti sukan dan riadah.

Perempuan? Di mana-mana pun ada. Hatta di tanah suci sekalipun masih ada yang degil tidak menutup aurat. Hanya dengan menonton televisyen dan log in facebook pun boleh mengundang zina mata.

Takkan kami nak pejam mata sentiasa? Sekarang ini dah terbalik. Jika lelaki buka baju di khalayak ramai, akan disaman. Perempuan berpakaian macam telanjang pula adalah normal.


5. Wanita lebih menghairahkan berbanding lelaki.  


Wanita nampak lebih menghairahkan jika menayang auratnya. Tambahan pula jika mereka memiliki aset yang gebu dan montok.

Lelaki pula dipandang selekeh walaupun hanya berselipar dan berseluar pendek menayang bulu kaki yang lebat. Bernafsukah perempuan tengok? Muntah ada la.. (Err.. Sory lelaki!)

Kebiasaannya, jika perempuan ternampak lelaki bogel, mereka akan tutup mata. Tetapi, jika lelaki ternampak perempuan bogel, terbeliak biji mata.

Ada kes perempuan rogol lelaki? Jika ada, pasti mengundang reaksi luar biasa. Berbanding kes lelaki rogol perempuan yang boleh dikatakan perkara biasa dan muak untuk didengar kerana terlalu kerap terpampang di dada-dada akhbar.


***************************


Jadi, mungkin inilah antara sebab orang ramai lebih memberi fokus kepada aurat perempuan berbanding aurat lelaki. Kerana aurat perempuan lebih berat dan menjadi beban kepada orang lain.

Kami semua sangat menyayangi anda. Tetapi, kenapa kamu tidak mahu menyayangi kami?

Kenapa kamu tiada belas ihsan membiarkan ayah, saudara lelaki dan anak lelaki menanggung dosa-dosa kamu semua? Jika wanita sayangkan lelaki, tutuplah aurat. Kami tidak sanggup menemani anda di neraka.

Walaubagaimanapun, ini bukanlah alasan untuk kaum lelaki memandang remeh bab aurat. Aurat lelaki tetap wajib ditutup. Entry ini hanya sebagai jawapan kepada yang suka mengeluh, kenapa orang ramai asyik fokus bab aurat wanita sahaja.

Wallahualam 

3 000 orang doakan erin pregnant:

Syaz Rozelt said... [Reply]

tq atas peringatan utk menjaga aurat dngn lebih sempurna..insya Allah.. selamat thn baru in advance!

BaTiK_PiNk said... [Reply]

InshaAllah, niat yg baik Allah akan permudahkan.....salah satu niat Yani untuk tahun2 mendatang juga...

Diandiana said... [Reply]

Salam erin. Kak Dian doakan semoga pejalanan hidup Erin dipermudahkan Allah dengan penghijrahan ini. Semoga istiqamah ye dik kerana ia satu tuntutan kewajipan untuk kita para muslimah..i'm happy for you :)