kawan atau pasangan :-/


hyep salam ayahnda bonda ... nenda ,kanda ,dinda ...mkcikanda ..atokda nenda ..kaka
semua merapu gitu lallala....apekah entri ku kali ni .. hurmm ade la tbe2 mood aku nk wat status kat facebook yang mna lagi penting kawan atau pasangan kowang ..hurmm majoriti jawab diri sendiri la .. family la ..len dah topik aku tye n dijawab oleh rakan facebook ku ...polik2 ... pda kowang rakan blogger ce suggest ce suggest
Orang kate kapel pon boleh putus... Jadi kawan tu lebih penting.

Ade jugak orang kate kawan tu boleh jadi "lawan". Kadang-kadang bermusuhan. So pasangan lagi penting ...


tapi kan kalau pada aku 2 2 mmg la penting .. ish aku pon xdpt nk jangka la mana penting ..sebab 2 2 pernah mnyakitkan hati .. hurmmm pada aku kawan kod ..pasangan kod ... 2 2 xkod ... family lagi penting ahahhaha....Aku tak suke membezakan antare keduanye. 

Kita asyik dengar kawan susah dicari. Kawan sukar diganti. pasangan pulak mudah dicari. Berlambak-lambak nak-nak ratio girls/boys kat dunia ...

Entah lah. Mungkin aku silap pasal awek lagi penting dari kawan.
 


 ok nie entri kalau pasangan 




Tapi kalau aku ade masalah skit ngan kawan aku, aku cari bf aku tapi bukan untuk mengadu. Bf aku takkan dengar sebarang aduan atau lain ayat die tak suke dengar aku mengumpat. Ok fine..kadang2 dye gelak gelak kan ..hurmm mcm xpenting pon ade..ade juga bile kite mahukan dye ,tapi dye tiada disisi ..krik krik fine .Cume aku akan spend time dengan die more lah. Or else berborak-borak dengan die bagi reda sikit rase xbest kat hati. Bercakap dgn die bley wat sume masalah aku ilang.... sebab ade masa dye ok ade masa dye ok ...aku ni kaki msg n kaki gayut ... jadi aku punya alasan la sebab ape pilih pasangan .. hurmm sebab dye lagi byk spent time nan aku dri kawan2 aku .. mna ade kawan2 24jam nk same nan kite ..betul x ??  sokong kan ? sebab pasangan aku rajen on call n message nan aku dan juga aku harap harap ini berkekalan sampai ujung nyawa aku .. n aku amat berterima kasih la kerana banyak mengisi ruang aku yang kosong nie .. hurmmm sebab aku pilih pasangan aku lagi nak tahu .. hurm dye selalu ade tahap kite down n happy n sakit mcm2 la ..dye la yang risau segala bagai .. bukan bermakna kawan kite xboleh buat .aku x ckp pon kawan bukan xterbaek ...tapi aku rasa la nie pndagan aku pasangan aku la yang byk jaga hati n perasaan aku ...n pandai tenangkan fikiran aku bile kusut ... 


okla ..reason yang seterusnya .. aku pilih pasangan sebab ..aku lagi percaya kan dye daripada orang lain ..ini tidak bermakna aku tak percayakan kawan2 aku .. aku percaya ...semua kawan aku tapi x semua la ... aku pon xramai kawan yang sejati n terpatri dlm diri aku nie ..cume sorang dua orang je kod .. yang len semua mcm haram jadah cantik diluar jahat didalam ...aku percayakan pasangan aku sebab ape kan setakat nie aku belum dgr dye kepoh nan sape2 pon suka duka aku alami selama ni .. semua rahsia antara kami ... dan aku pon harap dia xsia sia kan pengorbanan dan kepercayaan aku pada dye selama lamanya ...


kite guna bahasa top lak ... aku pilih pasangan ke aku sokong ?? ermm aku bg reason la ..sebab ke 3 xsilap aku kan ..aku pilih pasangan aku sebab dye yang akan bernikah dgn kite dan hidup selamanya nan kita kan .. so patut kod kalau aku lebih n more pada dia .. ...betul x?? sebab dia yang bg aku nafkah baek zahir dan batin bukan kawan2 aku kan ? kawan2 cuma tumpang senang je ... aku story more pada masalah je nie ..mcm aku byk no masalah ..padahal xpon .akkaka ... oklah aku rasa pasangan aku atau future husben kita la tempat aku mengadu maslah walaupon dye tak boleh bg pendapat or kritikan ..ataupon nasihat yang penting aku tetap nak cerita nan dye segala masalah aku ..mna tahu boleh lega ...*cewah*wek:P


Well, cuba korang jawab soalan-soalan dibawah dengan jujur untuk mengetahui samaada aku silap atau korang yang silap;


  • Setiap malam sebelum tidur. Korang mesti akan sms awek anda dan wish “ Gud nite baby/mama/ling/ucuk/sayang. Nanti kita jumpa dalam mimpi yea? Then kita boleh la tidur sama-sama.” (gatal). Adakah korang akan buat yang sedemikian kat kawan-kawan anda? 

  • Sehari tak berjumpa dengan awek anda. Confirm anda macam gila banyang kan. Makan tak lena. Tidur tak kenyang. Berak tak basuh dan macam-macam lah. Kalu anda tak jumpa kawan anda dalam masa 1 hari adakan anda akan jadi macam ni? Entah-entah masa aku tak de, semua orang cakap “aman dunia dowh erin takde"

  • Korang akan melayan awek anda sebaik mungkin apabila pergi date dengan awek anda.lemah lembut, sopan santun dan sebagainya. Adakah anda akan melakukan seperti yang serupa kat kawan-kawan anda? kalau kawan maybe ade gak yang kasar nan kite smpai wat kite terguris di setiap kata2 kan .

  • Anda sudi belikan bear yang besar-besar kat awek anda. Cokelat cardburry black forest, ferari roser, almond dan macam-macam lagi nama pelik yang tak terkira harganya.(Sorry la kalu tersalah eja. Aku tak biasa beli cokelat mahal-mahal ni) Dengan rela hati je korang belikan walaupun anda tahu yang tu je duit yang anda ada dan anda tahu yang anda kena makan pasir untuk hidup selepas ni. Adakah korang akan lakukan benda yang sama kat kawan anda? eleh xyah nk bohong la ... Aku nak pinjam 20sen pun habis mengungkit-ngunkit pasal ayah dia kerja tukang cop duit atau tak. Nak belanja apa tah lagi.
Then cuba fikirkan. Masa selepas anda kahwin. Adakah kawan-kawan memainkan peranan penting bagi anda? Adakah kawan anda orang yang akan menjaga anda? Menjaga family anda? Adakah kawan yang akan sanggup spend time untuk anda masa sakit 24/7? Tentunya tak. Sebab kawan-kawan ada isteri / husbend masing-masing. Diaorang ada anak yang perlu diberi makanan. Dia orang akan kewajipan yang perlu dilakukan bersama pasangan mereka (suami isteri) pada setiap malam jumaat ( membaca yassin maksud aku. Korang fikir apa? :))

nie entri kawan





 Kawan-kawan still penting. Kawan-kawan lah tempat korang kongsi pendapat. Kawan-kawan la asalnya wujud perasaan cinta dan sayang. Perasaan yang tak mampu digambarkan. Umpama menari-nari diatas sinaran bintang, diterangan dengan cahaya bulan di taman bunga dimalam hari bersama orang yang tersayang. Orang yang sentiasa terlekat didalam pintu hati yang dihiasa oleh ..OKAY-okay. Sorry. Ni lah akibatnya terbaca banyak sangat novel jiwang. Ter baca dan Terhabis baca. Ok?

Dua-dua amat penting. Tetapi, semuanya ada had. Apabila kita perlu memilih, kita tahu yang ianya adalah pilihan yang sukar. Dan berbahagialah ketika memilih. Kerana pilihan tak biasanya datang. Dan yang datang tak semestinya yang kita nak kerana banyak benda yang kita nak, kita tak akan dapat.
Banyak benda yang kita tak akan dapat walau kita berusaha sekuat mana pun. Dan bila tiba masanya, kita tahu bila kita patut berhenti berusaha. Dan biarkan segala usaha kita menjadi abu yang bertebangan. Well sekurang-kurangnya kita berusaha kan? Hidup ni tak adil. Semua orang tahu tu. So, jangan la nak merungut lebih-lebih. Live with it. Live your life. Live your day. Have a nice day,PEACE :p

walau ape pon family tetap no 1 ..

0 000 orang doakan erin pregnant: